تزیین آشپزخانه با کابینت

بدون دیدگاه

تزیین آشپزخانه با استفاده از کابینت مناسب

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه به حساب می آید و در هر آشپزخانه کابینت ها نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون آن دارند. البته توجه داشته باشید که از کابینت هایی استفاده کنید که در حین زیبایی مقاومت بالایی داشته باشند. باید در هنگام انتخاب کابینت مدلی را برگزیده که علاوه بر دوام و زیبایی خوشرنگ بوده تا به مرور زمان خسته کننده به نظر نرسد. از این رو در زمان خرید کابینت باید به نکاتی توجه کرد.

قیمت کابینت

همان طور که می دانید کابینت ها به صورت متری در بازار عرضه می شوند و کابینت هایی که روی آنها بیشتر کار شده باشد و محکم تر باشند دارای قیمت بالاتری هستند. کابینت ها معمولا از متری ۵۵۰ هزار تومان به بالا می باشند.

انواع کابینت ها :

کابینت ها به دو نوع کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی های بارزی دارند. برای مثال کابینت های کلاسیک دارای ارتفاع کم بوده، در حالی که عرض و عمق بیشتری دارند. اما کابینت های مدرن علاوه بر سادگی چشمگیری که دارند، دارای ارتفاع بلند و عرض کمتری هستند. کابینت های کلاسیک را با استفاده از حاشیه نگاری های متنوع تزیئن کرده و برای طراحی آن از چوب استفاده می کنند.

کابینت ایده ال :

کابینتی ایده ال است که تمام قسمت های آن از کانتر گرفته تا اسکلت ابتدایی آن از ام دی اف تشکیل شده باشد. البته توجه کنید که حتما از صفحات شرکتی برای کابینت استفاده کنید، زیرا در این صورت است که صفحه و ورقه روی آن یک تکه بوده و کار بادوام تری خواهد بود.

صفحات کابینت :

کابینت ها دارای صفحات مختلفی هستند و این صفحات به طور کلی به ۵ دسته تقسیم می شوند :

صفحه کابینت ام دی اف ۳۲ میل

روکش اچ پی ال با صفحه ام دی اف

روکش اچ پی ال با صفحه نئوپان

روکش اچ پی ال با صفحه سنگ مصنوعی تمام اکریلیک

روکش ملامینه با صفحه پلی وود

اما بهتر است بدانید که مرسوم ترین نوع آنها که بیشتر قابل استفاده هستند، کابینت هایی با صفحه ام دی اف ۳۲ میل بوده که دارای روکش اچ پی ال است. زیرا مقاومت بالایی در برابر آب داشته و نسبت به سایر صفحات کابینت ها کمتر دچار خرابی می شوند.

صفحات نئوپان با اینکه قیمت پایین تری نسبت به سایر صفحات دارند، اما در برابر آتش و خرابی مقاومت کمتری داشته و خیلی زود تر از آنچه تصور می شوند کیفیت خود را از دست می دهند.

صفحات پلی وود از چوب و پلاستیک ساخته شده و دارای ضخامت بالایی هم هستند و حتی در برابر رطوبت و آتش مقاوم بوده و قابلیت تعمیر دارند و می توان گفت که در برابر مواد شیمیایی مقاومت داشته و دارای وزن سبک و ضد لک هستند .

مواردی که در هنگام خرید کابینت باید رعایت شود :

۱-در هنگام خرید کابینت به فضای آشپزخانه خود توجه داشته باشید زیرا ویژگی ها آشپزخانه شما تاثیری زیادی در انتخاب رنگ و طرح کابینت دارد. کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه و یا نورگیر بودن و یا نبودن آن هم قابل اهمیت است. برای مثال در صورتی که آشپزخانه کوچک یا نورگیری کمی دارید، هرگز از رنگ های تیره مانند قرمز، قهوه ای و یا آبی برای کابینت ها استفاده نکنید. بهترین انتخاب استفاده از رنگ های روشن است و یا حتی می توانید از تلفین رنگ های سرد و گرم برای کابینت ها استفاده کرده تا فضایی گرم و دلنشین را برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

۲-آشپزخانه ای با سقف کوتاه را با کابینت های چوبی که دارای خطوط و دستگیره های عمودی هستند تزئین کنید و برای آشپزخانه ای با سقف بلند از کابینت های چوبی که دارای خطوط و دستگیره های افقی هستند، استفاده کنید.

۳-نصب قفسه و کشو در قسمت های مختلف از کابینت می تواند ایده خوبی برای آشپزخانه های شلوغ بوده تا از طریق این قفسه ها محیط آشپزخانه را زیبا و خلوت تر کنید.

۴-یراق آلات کابینت را هم باید با دقت بیشتری انتخاب کنید تا بعد ازچند بار باز و بسته کردن در و کشوها، نشکندو خراب نشود.

۵-لولاهای کابینت هم از مسایلی است که باید در هنگام خرید به آن دقت داشت و بهتر است که از نوع آرام بند باشد تا در هنگام بسته شدن در به صورت ناگهانی، خطری را ایجاد نکند و به آرامی بسته شود.

برای انتخاب آبچکان سعی کنید بهترین نوع آن که ضد زنگ است، را سفارش دهید تا بعد از مدتی دچار زنگ زدگی نشود.

همان طور که می دانید بیشتری جایی که در آشپزخانه از آن استفاده می کنید، سینک آشپزخانه است و به همین خاطرب هتر است از نوع پی وی سی باشد، زیرا در ساخت آن پلاستیک بیشتری بکار رفته و باعث شده تا مقاومت سینک بالا و عمر طولانی تری داشته باشد. بنابراین انتخاب کابین سینک آشپزخانه با ضخامت ۱۶ میل گزینه مناسبی خواهد بود.

نوشتهٔ بعدی
طریقه شستشوی فرش
نوشتهٔ پیشین
طریقه شستشو و لکه برداری مبلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید