تغییر دکوراسیون با کمترین بودجه

بدون دیدگاه

تغییر دکوراسیون داخلی باحداقل  بودجه!

افراد مختلف از بعد گذشت چند سال به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستند یا در صورت نقل مکان به خانه ای که چندین سال از ساخت آن گذشته تصمیم به بازسازی خانه می گیرند و در بیشتر مواقع هزینه ای معین را برای انجام این کار اختصاص می دهند. این مسله بدون شک باعث می شود تا در انتخاب دکور خانه با محدودیت هایی مواجه باشند و گاهی این محدودیت ها دردسر های زیادی را ایجاد می کند و چون باید بین دو گزینه انتخابی کم هزینه تر و کاربردی تر را داشته باشند دچار کلافگی می شوند. محدودیت هزینه باعث می شود تا افراد محتاط تر عمل کنند و ولخرجی نکرده تا روی بهترین گزینه سرمایه گذاری شود.

برای اینکه با بودجه کم بتوان تحولی بزرگ را در فضاهای مختلف منزل ایجاد نمود باید از راهکار ها و ایده های مفید و کم هزینه استفاده نمود:

۱- در صورتی که در بالا و پایین دیوار ها جای گچبری و قرنیز ها خالی است یا در صورتی که قرنیز ها بعد از گذشت سال ها خراب و از مد افتاده شده اند می توان بدون اینکه ولخرجی کرده و آنها را سفارش دهید با پرداخت هزینه ای کمتر از انواع پیش ساخته آنها استفاده کنید. در حال حاضر قرنیز ها و گچبری هایی وارد بازار شده اند که به صورت پیش ساخته و آماده اجرا می باشند و به راحتی می توان از بین انواع مختلف آنها نمونه دلخواه را انتخاب و به آسانی نصب نمود.

۲- فریم ساده و قدیمی پنجره های موجود در خانه در صورتی که در معرض دید هستند را می توان با فریم های جذاب و دکوراتیو تعویض نمود و با استفاده از یک صندلی که در کنار پنجره قرار می گیرد می توان فضایی دنج و نمایی زیبایی را به وجود آورد. فراموش نکنید که انجام این کار با توجه به هزینه کمی که پرداخت می شود تغییر بزرگی را ایجاد می کند. البته باید از صندلی را انتخاب کرد که فضای ذخیره سازی مناسبی داشته باشد.

۳- برای اینکه در فضای آشپزخانه تغییر و تحولی چشمگیر را ایجاد نمود می توان دیوار بین کابینت ها را تغییر داد. برای انجام این کار پیشنهاد می کنیم از کاشی های مختلفی که دارای رنگ و طرح های متنوعی هستند استفاده کنید. کاشی ها هزینه زیادی را نیاز نداشته و می توان با بودجه کم کاشی زیبایی را انتخاب کرده و با جینشی زیبا در کنار هم روی دیوار و حتی روی پوشش قبلی آن چسباند.

۴- نورپردازی های کلی و کاربردی در فضای منزل کافی نبوده و پیشنهاد می کنیم از نورپردازی های دکوراتیو هم بهره گرفته شود. زیرا این نوع نورپردازی ها تاثیر بسیار زیادی در جلوه بخشیدن به دکوراسیون منزل دارند. برای مثال نورپردازی روی گیاهان، چراغ های رومیزی یا زمینی و همچنین نورپردازی بر روی قفسه کتاب ها می تواند جذابیت و زیبایی دکوراسیون فضا را افزایش دهد.

۵- بخشی از فضای خانه که کانون توجه بوده و می توان با هزینه ای کم آن فضا را تزئین نمود شومینه اتاق نشیمن است و این امکان وجود دارد که با استفاده از وسایل قدیمی به این بخش جلوه ای زیبا بخشیده یا با استفاده از الیاف طبیعی، سنگ و آجر طرحی سنتی را در نمای شومینه ایجاد نمود.

۶- توجه داشته باشید که کار های هنری و خالاقانه اعضای خانواده و حتی نقاشی های زیبای کودکان می توان به عنوان یک ایده در بخشی از فضای نشیمن در یک قاب زیبا قرار داده شود و از آنها برای جلوه دادن به فضای خانه بهره گرفت.

۷- مبلمان و سایر وسایلی که به صورت مداوم از آنها استفاده می شود و قرار نیست در مدت کوتاهی دوباره تعویض شوند نیاز به بودجه بیشتری دارند تا بتوان نمونه های با کیفیت آنها را انتخاب کرده تا در طولانی مورد کارایی خود را از دست نداده و خراب نشوند.

۸- دکوراسیون منزل از کارهایی است که باید در ابتدا نیاز های فرد در آن اولویت داشته باشد و در مرحله بعدی علایق و خواسته های فرد مهم خواهد بود. به همین خاطر باید مشخص شود که کدام بخش از خانه بیشترین استفاده را داشته و اعضای خانواده بیشترین وقت خود را در کدام قسمت از خانه می گذرانند و بعد از پاسخ به این سوال باید کار جیدمان را از آن بخش شروع کرد. توجه داشته باشید که انجام این کار باعث می شود تا وقت و هزینه بیهوده ای را صرف بخش های کم اهمیت و با کاربردی کمتر نشود.

۹- آینه هایی که دکوراسیون خانه از آنها استفاده می شود بسیار تاثیر گذار هستند و توصیه می کنیم آینه های ارزان قیمت را تهیه کرده و برای اینکه با هزینه ای کم بتوان تغییر بزرگی را ایجاد نمود آنها را مانند کاشی کنار هم قرار داده یا بر روی وسایل دیگر چسبانده و حتی به عنوان قاب از آینه ها استفاده نمود.

۱۰- ایده دیگری که به عنوان یک راه ساده و ارزان می توان از آن استفاده کرده و تغییر و تحولی در دکوراسیون منزل ایجاد نمود. بهره گیری از اشیاء کوچک هنری است که می توانند به صورت جذاب و فریبنده در داخل یک قاب بزرگ قرار بگیرند و بر روی دیوار نصب شوند. این قاب پر ابهت که از اشیاء کوچک و کم اهمیت در کنار هم  به وجود آمده است می تواند به تابلویی با شکوه و نفیس در آمده و جلوه فضا را تغییر دهد.

نوشتهٔ بعدی
پوشش مناسب جهت دیوار آشپزخانه
نوشتهٔ پیشین
دکوراتور منزل خود باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید