پوشش مناسب جهت دیوار آشپزخانه

بدون دیدگاه

پوشش مناسب برای دیوارهای آشپزخانه

بعد از اینکه کار بازسازی فضای آشپزخانه شما به پایان رسید باید کم کم به فکر پوششی برای دیوار های این فضا باشید تا بتوانید با کمک آنها دیوارهای آشپزخانه را تزئین کنید. اما فراموش نکنید که پوشش هایی که برای دیوارهای آشپزخانه انتخاب می کنید باید فراتر از عناصر دکوری در نظر گرفته شود زیرا که ارزش و ماندگاری پوششی که انتخاب می‌کنید با توجه به میزان بخار، رطوبت و سایر تاثیرات محیطی اهیمت بسیار خواهد داشت. برای انتخاب یک پوشش مناسب باید به مکان کابینت ها و همچنین فضای کار آشپزخانه توجه کرده و نمونه ای را انتخاب نمود که با این فضا هماهنگی داشته و مطابق با سلیقه شما و استایل آشپزخانه باشد.

سرامیک کردن دیوارها

کاشی هایی که برای دیوارهای آشپزخانه از آنها استفاده می شود به عنوان یک گزینه پر طرفدار معرفی می شوند و دلیل آن هم این است که سرامیک به راحتی قابل تمیز کردن بوده و نگهداری از این نوع متریال ساده و بدون دردسر خواهد بود. کاشی‌ ها در برابر ضربات جدی بسیار مقاوم هستند و در انواع طرح ها و رنگ های تقریبا بی شمار عرضه می‌شوند. بنابراین انتخاب گسترده ای داشته و می توانید مدل مناسب و همچنین هماهنگ با آشپزخانه خود را پیدا کنید.

استفاده از رنگ پلاستیکی و اکریلیک

اندکی رنگ در آشپزخانه شما می تواند جلوه این فضا را به زیبایی تغییر دهد. برای مثال رنگ های پلاستیکی یا اکریلیک را برای این کار انتخاب کنید. زیرا این نوع رنگ ها ضد آب و مقاوم می باشند و همچنین سریعا” خشک می شوند و تمیز کردن آسانی نیز دارند که این عوامل آنها را به انتخابی مناسب برای استفاده در آشپزخانه ها تبدیل می‌کند. بسیاری از این رنگ ها فعالیت های ضد قارچ نیز دارند که برای آشپزخانه عالی هستند.

دیوار های چوبی آشپزخانه

استفاده از چوب می تواند فضای آشپزخانه را طبیعی، دنج و دلپذیر نشان دهد و جلوه ای شیک و کلاسیک ایجاد کند. اما در نظر داشته باشید که چوب ها به رطوبت نسبتا” حساس هستند و به همین خاطر اگر از آنها در جای پر رطوبتی مثل آشپزخانه استفاده کنید باید برای حفظ ظاهر اولیه آنها مراقبت ویژه ای را در نظر بگیرید.

استفاده از کاغذ دیواری

به صورت معمول بهره گیری از کاغذ دیواری در فضای آشپزخانه مناسب نیست اما با پیشرفت های روز افزون نمونه ای از کاغذ دیواری های ضد آب وارد بازار شده است که باعث شده تا کاغذ کردن دیوارهای آشپزخانه به یک کار معمول تبدیل شود. به دلیل اینکه نوع طرح، مدل و رنگ کاغذ دیواری ها بسیار زیاد است از این رو می توان به راحتی نمونه مناسب با آشپزخانه و هماهنگ با سلیقه افراد را انتخاب کرد. کاغذ کردن دیوارهای آشپزخانه به دلیل اینکه به سرعت قابل نصب هستند به عنوان یک روش فوق العاده برای نوسازی این فضا به کار گرفته می شوند.

استیکر دیواری یا برچسب

استیکر یا برچسب هایی از جنس وینیل به عنوان یک روش ساده و البته مقرون به صرفه شناخته می شوند و این امکان وجود دارد که با توجه به سلیقه افراد مختلف از استیکر های مناسبی استفاده کرد. استیکر های وینیلی به راحتی قابل جدا شدن هستند و نصب آنها بر روی دیوار بسیار ساده خواهد بود. انتخاب این روش برای تزئین آشپزخانه نیاز به مراقبت خاصی نداشته و لازم به صرف هزینه زیادی ندارند و با کمترین هزینه می توان یک دیوار دکوری عالی را در آشپزخانه ایجاد کرد.

دیواری از سنگ طبیعی در آشپزخانه

سنگ های طبیعی دارای انواع مختلفی هستند و می تواند به عنوان یک روش زیبا و ساده روی دیوار های آشپزخانه استفاده شوند. این نوع سنگ ها در عین سادگی ظاهری لوکس و فاخر را ایجاد می کنند و تمیز کردن آنها راحت بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارند. با استفاده از سنگ طبیعی می توانید آشپزخانه ای لوکس و با شکوه را ایجاد کنید که سال ها نیاز به تغییر دکوراسیون آن نباشد.

تایل های شیشه ای بین کابینتی

دیوارپوش های شیشه ای یک سبک مدرن از پوشش های دیواری بوده که علاوه بر جلوه زیبایی که در فضای آشپزخانه ایجاد می کنند باعث می شوند تا در زمان آشپزی تکه های غذا و خوراکی ها به دیوار های آشپزخانه پاشیده نشود. استفاده از پنل های شیشه ای که دارای طرح و رنگ های زیبایی هستند می تواند حس و حال آشپزخانه را به کلی تغییر دهند. شیشه های دکوراتیو در برابر لکه مقاوم هستند و به راحتی می توانید با استفاده از یک دستمال ساده شیشه ها را تمیز نمود.

دیوارپوش سه بعدی بست وال

دیوارپوش های سه بعدی با با جنس ULP نمونه جدید و دکوراتیو از پوشش های دیواری هستند و به عنوان بهترین گزینه برای دیوار های آشپزخانه و به خصوص فضای بین کابینت ها می باشند. این نوع دیوارپوش ها به دلیل ضد آب بودن و همچنین خود اطفا بودن می توانند در فضای آشپزخانه استفاده شده و زیبایی فوق العاده ای را ایجاد کنند. دیوارپوش های سه بعدی بست وال دارای طرح های مختلفی هستند و همچنین قابلیت رنگ آمیزی دارند و این مسله باعث می شود تا با هر سبک و سلیقه ای سازگار بوده و با توجه به رنگ دکوراسیون آشپزخانه رنگ مناسبی را روی کار اجرا نمود.

دیوارهای استیل

استفاده از استیل ضد زنگ برای دیوار های آشپزخانه با وجود اینکه یک انتخاب نادر است اما به دلیل داشتن مزایای مختلفی که دارد می تواند جایگزین مناسبی برای سایز متریال ها و پوشش های دیواری برای آشپزخانه شما باشد. دیوارپوش های استیل به راحتی قابل تمیز کردن هستند و بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد و به دلیل اینکه در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و کاملا بهداشتی هستند می تواند گزینه مناسبی برای هر آشپزخانه ای باشد. طراحی استیل به کونه ای است که جزء سبک معاصر به حساب می آید و به همین خاطر اگر از این سبک خوشتان می آیند می توانید برای دیوار ای آشپزخانه منزلتان از این نوع پوشش استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
چند ایده دکوراتیو جهت سالن پذیرایی
نوشتهٔ پیشین
تغییر دکوراسیون با کمترین بودجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید