جلوگیری از اتلاف انرژی با پنجره سیلیکونی

بدون دیدگاه

پنجره سیلیکونی

وجود پنجره های بزرگ در خانه علاوه بر اینکه جلوه زیبایی را ایجاد می کنند باعث می شوند تا دید خوبی فراهم شود و نور زیادی را به داخل خانه راه می دهند. اما در عین حال ورود حجم بالایی از حرارت نور خورشید به داخل خانه باعث می شود تا محیط زندگی شما تبدیل به گلخانه شود.

در تابستان برای اینکه بیش از حد از سیستم تهویه استفاده می شود تا هوای خانه را خنک نگه دارد، از این رو هزینه برق مصرفی به شدت افزایش می یابد. اما باید برای حل این مشکل به دنبال راه چاره ای بود تا بتوان هزینه ها را کاهش داده و در مصرف برق صرفه جویی نمود. از این رو دانشمندان مواد با یک راه ساده این مشکل را برطرف نمودند و آن هم این است که یک سیستم گردش سیلیکون مایع به پنجره ها اضافه شود تا از این طریق آنها را خنک نماید.

در صورتی که این فناوری را به تولید انبوه برسانند به راحتی می توان از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی نمود. فراموش نکنید که در سیستم گردشی قابل تعبیه در پنجره ها باید از لاستیک سیلیکونی استفاده نمود.

محققان این ایده سیلسکون مایع را در داخل یک قالب با الگوی ریزی ریخته و از کانال ها رد کرده تا منجمد شود و سپس آن را جدا می کنند و بعد روی پنجره معمولی یک ورقه نازک از سیلیکون شفاف که قالب ریزی شده کشیده می شود. در نهایت این شیشه را در برابر نور خورشید قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که دمای شیشه نسبت به حالت عادی به مراتب خنک تر است. این روش خنک کردن نه تنها به کم کردن هزینه مصرف انرژی به وسیله تهویه هوا کمک می کند، بلکه می تواند کارآمدی سلول های خورشیدی را افزایش دهد.

سلول خورشیدی فعلی وقتی به شدت گرم می شود کارایی خود را از دست می دهند و باید برای خنک نگه داشتن آنها از سیستم های خنک کننده مخصوصی استفاده شود که بسیار حجیم می باشد اما می توان با کمک یک پوشش ارزان و شفاف که دارای وزن سبکی است به راحتی این مشکل را حل نمود.

لاستیک سیلیکونی انتخاب خوبی است چرا که ارزان بوده و خیلی راحت می توان آن را برش زده و کش داد. توجه داشته باشید که تولید لاستیک های سیلسکونی کانال دار نیاز به هیچ نوع تکنیک گران قیمت و عجیب و غریبی ندارد. مهم تر اینکه وقتی آب به درون کانال ها پمپ می شود همچنان شفاف باقی می ماند.

گرمایی که توسط این سیستم جذب می شود را می توان برای راه اندازی دستگاه های خنک کننده جذبی همانند یخچال های نفتی قدیمی استفاده نمود. از این رو به دلیل ورود حجم کمتری از انرژی گرمایی به داخل نه تنها کارکرد سیستم تهویه  کاهش می یابد، بلکه می توان از انرژی مبحوس شده به شکل مفیدی استفاده نمود.

نوشتهٔ بعدی
طراحی داخلی و ویترین مغازه
نوشتهٔ پیشین
کفپوش گرانولی یا لاستیکی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید