رفع مشکلات دکوراسیون

رفع مشکلات دکوراسیون

همان طور که می دانید، با قرار گرفتن عناصری مانند نور، رنگ، فرش ها، مبل ها، وسائل تزئینی و… در کنار هم، دکوراسیون یک خانه تشکیل می شود. اما فراموش نکنید که با استفاده درست و مناسب از این عناصر در چیدمان خانه خود می توانید دکوراسیونی با سلیقه و زیبا داشته باشید، در غیر این صورت دکوراسیون منزل شما با اشکالاتی روبرو می شود که باعث زشتی خانه شما خواهد شد. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم رایج ترین اشکالاتی که ممکن است در هر دکوراسیونی رخ دهد را معرفی کرده و برای رفع این اشکالات روش هایی را ارائه دهیم تا از این طریق بتوانید زیباترین دکوراسیون را برای خانه خود داشته باشید.

۱- داشتن برنامه و هدف در زمان چیدمان

قبل از آنکه برای دکوراسیون خانه خود کاری را انجام دهید، بهتر است یک تصویر از آنچه که در نظر دارید را در ذهن خود داشته باشید. زیرا در صورتی که واقعا ندانید که چه می خواهید، در زمان چیدمان خانه خود به مشکل بر می خورید. نکته مهم در زمان دکوراسیون این است که از چیزی یا کسی و حتی از یک عکس الهام گرفته و برنامه چیدمان منزل را مشخص کنید. بهتر است در قدم اول به سراغ مجلات دکوراسیونی و اینترنت رفته و ایده های مناسبی را در ذهن داشته باشید.

۲ دوری از افراط

زمانی که می خواهید یک اتاق خالی را دکوراسیون کنید، هرگز نباید در هر گوشه آن وسیله ای قرار دهید و به صورت کامل اتاق را پر کنید. بهتر است بدانید که اتاق هایی زیباتر هستند که  فضایی برای استراحت چشم داشته باشند. به همین خاطر نباید اتاق را پر از وسایل کنید و باعث ایجاد نوعی شلوغی و بهم ریختگی در اتاق شوید.

۳– توجه به جزئیات

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که به رنگ دیوارها فکر می کنید و در این انتخاب کاملا” وسواس به خرج می دهید، اما هرگز به فکر سقف یا حاشیه ها نبوده و به آنها توجهی نمی کنید. یادتان نرود که اگر رنگ دیوارها را تیره کرده اید، رنگ حاشیه ها را باید سفید کنید. نکته مهم این است که رنگ سقف یا باید متضاد با رنگ دیوارها باشد یا یک سایه رنگی روشن از رنگ دیوارها را داشته باشد.

۴– ایجاد فضایی صمیمی

توصیه ما این است که هرگز اتاق را تبدیل به ایستگاه اتوبوس نکنید و از چیدن صندلی ها در مقابل دیوار خودداری کنید. پیشنهاد می کنیم در زمان چیدمان خلاقیت به خرج داده و مبلمان را به گونه ای بچینید که فضایی برای دور هم نشستن و گفتگو ایجاد شود. یادتان نرود که اگر یک صندلی را در گوشه ای از اتاق قرار می دهید، باید در کنار آن از یک چراغ مطالعه استفاده کنید و آن بخش را تبدیل به محیطی برای مطالعه نمایید. از قرار دادن یک صندلی آن هم به تنهایی درگوشه ای از اتاق خودداری کنید، زیرا جلوه دکوراسیون را زشت کرده و یک اشکال به حساب می آید.

۵– راحت بودن وسایل

زیبا بودن وسایل شرط خرید آنها نخواهد بود، بلکه باید وسایلی را تهیه کنید که برای استفاده روزمره شما مناسب باشند. برای مثال در اتاق نشیمن نباید از مبلمان سفت استفاده کنید. زیرا این مکان فضایی برای گفتگو و صحبت صمیمانه اعضای خانواده با مهمانان می باشد که هرگز نباید افراد در زمان نشستن روی مبلمان یا صندلی ها احساس ناراحتی داشته باشند. به همین خاطر در کنار زیبایی مبلمان، راحت بودن آن هم شرط خواهد بود.

 ۶ توجه به فضای آشپزخانه

به صورت معمول محیط آشپزخانه با اینکه بسیار کاربردی می باشد، اما در زمان دکوراسیون نادیده گرفته می شود. پیشنهاد می کنیم برای اینکه فضای آشپزخانه گرم تر و زیباتر به نظر برسد، از وسایل مناسب استفاده کنید. برای مثال می توانید از سینی های نقره ای یا سبدهای زیبا و حتی چراغ های رنگی برای فضای آشپزخانه استفاده کنید.

۷– استفاده از رنگ ها

در صورتی که به فکر استفاده از رنگ های خنثی و بدون دردسر هستید، پیشنهاد می کنیم دایره استفاده از رنگ ها را کم کم گسترش داده و از رنگ های بیشتری در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. برای مثال در صورتی که برای کل اتاق از رنگ بژ استفاده نموده اید، بهتر است کوسن هایی با رنگ های شاد و روشن را انتخاب کنید و حتی استفاده از تابلویی با رنگ بندی شاد هم به زیبایی دکوراسیون اتاق کمک می کند.  

۸ توجه به پنجره ها

فراموش نکنید که در زمان انتخاب پرده مناسب برای هر پنجره ای تنها نباید به زیبایی آن توجه داشته باشید، بلکه باید کاربرد آن را هم در نظر بگیرید. برای مثال پرده های نازک با اینکه زیبا هستند، اما برای پنجره اتاق خواب مناسب نیستند. زیرا برای اتاق خواب نیاز به پرده های ضخیم یا کرکره ای دارید تا از این طریق بتوانید در ساعات مختلف نور اتاق را کنترل کنید.

۹ انتخاب وسایل

بهتر است بدانید که انتخاب رنگی که با وسایل خانه شما هماهنگ باشد، به مراتب راحت تر از انتخاب وسایلی است که با رنگ خانه شما هماهنگ باشد. از این رو توصیه ما این است که ابتدا به خرید وسایل بپردازید و در زمان خرید انتخاب های عجولانه و بی دقت نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم یکی از دیوارهای منزل را به رنگ دلخواه خود در آورده و چند روزی هم با آن زندگی کنید و اگر بعد از گذشت چند روز هنوز آن رنگ باب میل شما بود، می توانید کل اتاق را به همان رنگ در آورید.

۱۰ در نظر گرفتن شکل کلی هر اتاق

نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید، شکل، اندازه و خصوصیات کلی هر اتاق می باشد. برای مثال بررسی شود که در یک اتاق نقطه کانونی وجود دارد؟ حتی توجه به کف اتاق هم مهم خواهد بود. به همین خاطر بهتر است شکل کلی اتاق را روی یک کاغذ بکشید و جای مبلمان و همچنین سایر وسایل را مشخص کنید. فراموش نکنید که انجام این کار، بهترین روش برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب و صحیح می باشد.

۱۱ استفاده صحیح از آثار هنری

همان طور که می دانید یک قانون اصلی برای قرار دادن آثار هنری وجود دارد و آن هم این است که آنها را هم سطح چشم قرار دهید. اما مهم تر این است که اندازه تابلو باید با اندازه دیوار همخوانی داشته باشد. برای مثال وجود یک تابلوی کوچک بر روی یک دیوار بزرگ جلوه زیبا و چشمگیری نخواهد داشت. پیشنهاد می کنیم آثار هنری که در یک اتاق قرار می دهید، دارای قاب های مشابه باشند، زیرا قرار است توجه افراد به آثار هنری جلب شود نه قاب های آنها . به همین خاطر رعایت این مسله جلوه بیشتری در اتاق ایجاد می کند و یک نوع هماهنگی را به جود می آورد.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید