راهنمای خرید پنجره های دو جداره

بدون دیدگاه

پنجره های دو جداره

پنجره های دوجداره علاوه بر اینکه عایق مناسبی برای برودت و حرارت می باشد، می تواند عایق صدا مناسبی هم باشد و مزایای بسیار دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پنجره های دوجداره یا چند جداره از اتصال دو یا چند شیشه ی موازی در مقابل یکدیگر بر روی یک چهارچوب پروفیل آلمینیومی تشکیل می شود. فریم هایی که بین دوجدار قرار می گیرند به وسیله ی مواد رطوبت گیر پر می شوند و سپس دو لبه ی فریم چسب زده می شود که این کار برای درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر بین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکدیگر است.

پس از چسب زدن به روی شیشه ها انتقال می یابد و با دستگاه پرس نصب می شوند و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک داخل شیشه ی دوجداره تزریق می شود و بعد محیط شیشه با چسب پلی سولفید برای درزبندی بیشتر پر می شود.

نصب این شیشه ها بر روی پنجره بسیار آسان است و از طریق پیچ و مهره کردن آنها به قاب فلزی اولیه یه سازه های سیمانی، آجری و … صورت می گیرد. پنجره های دوجداره را می توان طوری نصب کرد که امکان چرخش آنها در دو محور افقی و عمودی وجود دارد و در حالت مورب هم پنجره یک قاب با زاویه ۱۵ درجه برایتان ایجاد می کند.

این پنجره ها حتی قابلیت نصب در اشکال قوس دار و منحنی را هم دارند و علاوه بر این به گونه ای طراحی می شوند که شما بتوانید توری یا پرده های کرکره ای هم برای پنجره نصب کنید. در ضمن پروفیل ها و یراق الات مورد استفاده در نصب پنجره های دوجداره به دلیل گالوانیزه شدن در برابر زنگ زدگی و خوردگی و همچنین مواد شیمیایی موجود در هوا بسیار مقاوم هستند و در نتیجه طول عمر بالایی دارند.

مزایای پنجره دوجداره

یکی از مهم ترین این مزیت ها جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل خانه است که تا حد قابل توجهی کار گردگیری روزانه یا هفتگی شما تقلیل خواهد یافت.

علاوه بر گرد و غبار نفوذ رطوبت هم مسئله ی بسیار مهمی است که در خانه هایی که پنجره هایی معمولی دارند پیش می آید، به دلیل عدم درزگیری مناسب یا عایق نبودن کامل نما هنگام بارندگی رطوبت به داخل ساختمان از اطراف پنجره ها نفوذ می کند یا از طریق خود پنجره به دلیل تعریق شیشه ی پنجره ، رطوبت را به داخل منتقل می کند و ممکن است دیوار ه های اطراف آن پنجره دچار نمای زشتی را به گچ کاری داخلی ساختمان شما بدهد.

پنجره های دوجداره نیازی به رنگ آمیزی مجدد و جلا زدن دوره ای ندارند و با محلول آب و صابون هم به راحتی تمیز می شوند و این امر خود هزینه ی  نگهداری را پایین می آورد. در و پنجره های دوجداره با وجود اینکه بسیار سبک هستند و به خاطر همین سبکی تا حد زیادی از بار مرده ساختمان می کاهند اما دوام و استحکام بالایی دارند و در صورتی که خدای ناکرده زلزله بیاید نسبت به پنجره های معمولی مقاوم تر می باشند.

پنجره های دوجداره تنوع رنگی نامحدودی دارند و شما می توانید با توجه به فضای داخلی اتاق مورد نظر رنگ آن را انتخاب کنید. علاوه بر این همانطور که پیش تر هم گفتیم، این پنجره ها در زوایای مختلفی قابلیت باز شدن دارند و حتی این امکان هست که شما برای پنجره تان ریموت کنترل نصب کرده و به وسیله ی ریموت آن را باز و بسته کنید.

یکی از مزایای این پنجره ها ضد اشتعال و برق گرفتگی بودن آنها است که نه تنها دیر تر دچار حریق می شوند بلکه در صورتی که دچار حریق شوند به علت استفاده از مواد مولتی فایر با دور شدن منبع آتش خودبه خود خاموش می گردند.

دقت داشته باشید که شما در انتخاب انواع شیشه برای این پنجره ها آزاد هستید اما چند نکته را بد نیست بدانید، اگر جداره ی رفلکس در شیشه های دوجداره به سمت خارج از ساختمان قرار گیرد نورآفتاب و گرما را انعکاس می دهد و از گرم شدن هوای میان دوجداره جلوگیری می شود. و این مساله را می توان بر اساس اینکه در کدام منطقه ی آب و هوایی قرار است این پنجره نصب شود تنظیم کرد تا انرژی مناسب دریافت شود. دقت داشته باشید که اگر ضخامت شیشه  و تعداد جداره ها بیشتر باشد، عایق بندی قوی تری خواهید داشت.

نوشتهٔ بعدی
سبک سازی ساختمان با استفاده از مصالح مختلف
نوشتهٔ پیشین
بتن شفاف یا لایتراکن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید