کاربرد چوب در دکوراسیون منزل

کاربرد چوب در دکوراسیون منزل

چوب به عنوان یک عنصر که از دل طبیعت می آید دارای جذابیت و گرمای بکر و خوشایندی می باشد که با حضور در هر محیطی می تواند این حس را احساس نمود. توجه داشته باشید که بدون عنصر چوب هیچ دکوراسیونی کامل نبوده و حتی می توان گفت به لحاظ بصری و حسی بدون آن دکوراسیون ناقص به نظر می رسد. در نگاه اول تصور می شود که برای اینکه از چوب در خانه استفاده شود بهتر است از مبلمانی با دسته های چوبی استفاده کرده و جزء این راهکار گزینه دیگری وجود ندارد. اما نکته مهم این است که می توان وسایل دیگری که در فضای منزل کاربرد دارند را از چوب تهیه کرده و با کمک آنها گرمای چوب را به فضای خانه آورد.

تاج چوب برای تخت

با اینکه چوب دارای ماهیتی مردانه است اما می توان از این عنصر در کنار منسوجات دیگری بهره گرفته و از این ماهیت برای خلق فضایی لبریز از لطافت و ظرافت استفاده نمود. می توان چوب را با منسجوجات دیگری که دارای رنگ های پاستلی هستند ترکیب کرده و با استفاده از نورپردازی های ملایم و البته نه چندان روشن فضایی لطیف و محیطی جذاب را فراهم نمود. فراموش نکنید که چوب این امکان را فراهم می کند تا کنتراستی جذاب در فضا خلق شود. برای مثال در اتاق خواب می توان برای تاج تخت از پانل های چوبی استفاده کرده و با کمک ملحفه و کوسن هایی با رنگ گرم فضایی خوشایندی را خلق کرده و با استفاده از میز های چوبی در کنار تخت خواب بهترین موقعیت گرما بخشی به اتاق ایجاد می شود/

پنجره چوبی در خانه

می توان بر روی قاب پنچره از روکش های تیره چوبی استفاده کرده و با این کار حس صمیمت و دوستی را در محیط برقرار نمود. در صورتی که تمایل به پرنور تر و روشن تر شدن فضا وجود داشته باشد می توان از چوب هایی با رنگ روشن و حتی سفید بهره گرفت. با نصب کرکره های چوبی نه تنها پوششی برای پنجره ها ایجاد می شود، بلکه به عنوان پوششی تزئینی برای آراستن پنجره ها کاربرد داشته و می توان از این طریق به گرما بخشیدن فضا کمک نمود. کرکره های چوبی دارای انواع مختلفی بوده و به صورت نقاشی شده و همچنین ساده قابل تولید می باشند و می توان با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون فضا رنگ، طرح و انواع مختلف آنها را انتخاب کرد.

فضای چوبی در آشپزخانه

آشپزخانه از فضاهایی است که می توان با دکوراسیون چوبی و همچنین طرحی ساده و سبکی مدرن آنها را تزئین کرده و در تمام فصول از آن بهره گرفت. جزیره از قسمت هایی در آشپزخانه است که می توان تمامی بخش های آن را از چوب تهیه کرده و ایده مناسبی به جهت زیباتر و گرم تر شدن آشپزخانه می باشد.

تزئینات چوبی

بهره گیری از مبلمان چوبی برای فضای نشیمن الزامی نبوده و می توان وسایل و قطعات بزرگ خانه را از عناصر دیگری انتخاب و جزئیات دکوراسیونی و اکسسوری ها از جنس چوب تهیه گردد. فراموش نکنید جزئیات دکوراسیونی، قطعات کوچک تزئینی و … با جنس چوب تاثیر بسیار زیادی در جلوه و احساس دکوراسیون فضا می گذارند که اگر بیشتر از عناصر چوبی بزرگ نباشند کمتر از آنها نخواهند بود.

راه پله چوبی

خانه ای با راه پله های چوبی می تواند نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در دکوراسیون فضا ایفا کند. در بازسازی خانه و همچنین تغییر نمای راه پله ها بهتر است پله هایی با جنس چوب ساخته شود تا با استفاده از این مواد طبیعی هماهنگی زیبا و فوق العاده ای در دکوراسیون منزل ایجاد و طراحی منحصر به فردی خلق شود.

قفسه های چوبی در خانه

با استفاده از قفسه های چوبی که به عنوان کتابخانه یا قفسه هایی مربوط به قرار دادن وسایل دکوری شناخته شده اند می توان فضایی گرم را به وجود آورد. قفسه های چوبی که نقش تفلیک کننده دارند و می توان از آنها در بخش های مختلف خانه مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده نمود گرما و صمیمیت را وارد آن فضا می کنند.

مبلمان چوبی

اولین گزینه برای ورود چوب به خانه استفاده از مبلمان چوبی می باشد و می توان با کمک آنها دکوراسیون محیط را تکمیل و ظاهری طبیعی و پر رنگ را ایجاد نمود. انتخاب مبلمان چوبی گزینه مناسب و به جایی است و این امکان را فراهم می کند که با استفاده از طرح های خنثی طیف های مختلف رنگی  که دارای سایه های مشابه هستند را به فضا افزود و حتی به صورت معجزه آسایی احساس یکنواختی و کسالک که ممکن است در فضا ایجاد شود را از بین برد.

کفپوش های چوبی

کفپوش هایی که از جنس چوب واقعی هستند یکی از انتخاب هایی است که می توان با کمک آنها گرمای دکوراسیون را افزایش داد. کفپوش های چوبی به هیچ عنوان لغزنده نبوده و هرگز دچار ترک نمی شوند و به دلیل اینکه استحکام و دوام بالایی دارند دچار سایش نشده و با وارد کردن آنها به دکوراسیون فضایی گرم و صمیمی ایجاد می شود. تنوع رنگ و طرح در کفپوش های چوبی زیاد است و در صورتی که رنگ های تیره آن انتخاب شود بهتر است از نوع براق باشد و با اینکه کفپوش های تیره براق لک و آلودگی را بیشتر و سریعتر نشان می دهند اما نور را بهتر انعکاس داده و باعث روشن تر شدن فضا می گردند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید